Неговият специалитет са романтичните комедии. Понякога е в ролята на сценарист, друг път е режисьор или продуцент. Или всичко накуп. Работи с едни от най-големите звезди на Холивуд, но самият той много рядко е под прожекторите. Снимачната площадка за него е място, където човек трябва да се чувства сигурен, че е „безопасно да се провали“.
Той е Адам Брукс – канадският филмов талант, който навърши 67 години на 3 септември, и е Човек на деня на Свободна Европа.
Брукс е роден и израснал в Торонто, Канада. От дете започва да пише и знае, че един ден ще се занимава с кино – под една или друга форма. Дебютира през 1985 г. – като режисьор на филма „Почти ти“ (Almost You).
Тогава Адам е на 29 години. Това е първата му романтична комедия, а с нея идва и първа награда – филмът е отличен със специалния приз на журито на фестивала за независимо американско кино „Сънданс„. Макар да не е сред най-популярните медийно, ежегодният кино форум се смята за един от най-престижните и именно на него дебютират режисьори като Куентин Тарантино, Робърт Родригес, братята Коен.
Следващият му филм в популярния, но далеч не най-титулован от филмовата критика жанр на романтичните комедии е „Френска целувка“ (French Kiss), с участието на Мег Райън и Кевин Клайн. Този път Брукс е сценарист, а отзивите за лентата са, че пресъздава едни от най-романтичните сцени в киното на 90-те години. Действието се развива във… Франция.
Брукс участва и в сценария на „Beloved“ – макар жанрът да е прихологически хорър. Сюжетът е адаптация по едноименния роман на Тони Морисън, която печели „Пулицър“ за прозата си. Главната роля на някогашна робиня, която живее в покрайнините на Синсинати, Охайо, е поверена на Опра Уинфри. Лентата печели номинация за „Оскар“.
Следват още няколко романтични комедии, най-касовата от които е втората част на „Дневникът на Бриджит Джоунс“ – „На ръба на разума“ – с Рене Зелуегър, Колин Фърт и Хю Грант. По сценария Брукс работи заедно с британеца Ричард Къртис – един от най-успешните комедийни писатели на сюжети („Четири сватби и едно погребение“, „Нотинг Хил“)
Адам Брукс се появява и на екран в един от шедьоврите на Уди Алън – „Whatever Works“ – специфична романтична комедия за по-възрастен нюйоркчанин интелектуалец – Борис – който завързва романтична любов с младо, непретенциозно момиче. Но обратите в тази история са далеч отвъд представите за любовна сага.
Канадецът, който отдавна живее в Голямата ябълка, е режисьор и сценарист и на филма „Definitеly Maybe“ с Райън Рейнолдс, Кевин Клайн и Елизабет Банкс. Поредната му нестандартна романтична комедия – така критиката описва лентата, в която една дъщеря трябва да познае коя от жените на баща ѝ е нейната майка. За разлика от повечето филми в жанра, в този има мистерия и те държи пред екрана до края.
„Често оплакването от романтичните комедии е, че още в началото се знае какъв е краят“, казва самият Брукс, в чиито филми обикновено е различно. А ако не е – то поне е или много смешно, или главните герои са неустоимо харизматични – като във „Френска целувка“.
Най-важно за него на снимачната площадка, а и извън нея, е атмосферата да създава доверие и да предразполага, че „може да се опита всичко“, дори и опитът да се провали.
Брукс е член на съвета на Гилдията на американските писатели в Източна Америка и едноименната фондация. Той преподава кино във Висшето училище по изкуствата към Колумбийския университет.
Точно на Рождество Христово Граждански клуб ЛИПА традиционно зарадва хората в затруднено положение при храм…
+ Старозагорский Киприан& РОЖДЕСТВЕНСКО ПОСЛАНИЕ ДО БОГОЛЮБИВИЯ КЛИР, ВСЕЧЕСТНОТО МОНАШЕСТВО И ВСИЧКИ ПРАВОСЛАВНИ ХРИСТИЯНИ ОТ…
Зам.-кметът Надежда Чакърова: Образованието е основен приоритет в Oбшина Стара Загора Осигурените 30 млн. лева…