„Круиз в джунглата“ показва, че боксофис кошмарът на Холивуд не е приключил

"Круиз в джунглата" показва, че боксофис кошмарът на Холивуд не е приключил

Снимка: Jungle Cruise Facebook page

След няколко седмици на окуражаващи премиери завръщането на Холивуд в боксофиса се сблъска с по-слабо представяне в челните части на класацията, пише Wall Street Journal.

Най-новият пример за това е „Круиз в джунгалата“ на Walt Disney, в който участват Дуейн Джонсън и Емили Блънт и който генерира 34,2 млн. долара от премиерата си в САЩ и Канада.

Въпреки че е най-добрата премиера от началото на пандемията, тя продължава една неприятна тенденция за Холивуд, докато той се бори да излезе от Covid кризата: боксофис представянията са добри за една пандемична година, но все още са далеч от рентабилността. За филм като „Круиз в джунглата“, който струва над 200 млн. долара, случаят е именно такъв.

Филмите, които върнаха зрителите обратно в киносалоните – „Нито звук 2“, „Бързи и яростни 9“ и „Черната вдовица“, дебютираха с все по-големи приходи, като „Черната вдовица“ достигна 80 млн. долара през първия си уикенд по кината в началото на юли. Но представянето на няколко от тези продукции се забави в следващите седмици, а тази възходяща тенденция вече не се наблюдава с по-новите високобюджетни ленти като „G.I. Joe: Змийски очи“. Времето на пускане на филмите на голям екран не е много добро, предвид факта, че особено заразният делта вариант на Covid-19 продължава да тласка индустрията към поредна несигурност и принуди студиата отново да изместят датите за бъдещите премиери.

Другите нови филми от последната седмица са с много по-малък бюджет от „Круиз в джунглата“, но въпреки това не успяха да постигнат съществени резултати.

„Зеленият рицар“, в който участва Дейв Пател, беше пуснат от A24 и събра 6,8 млрд. долара. Драмата с Мат Деймън „Stillwater“ за баща, който пътува из Европа, след като дъщеря му попада в затвора, дебютира с 5 млн. долара в боксофиса. Продукцията е на Universal Pictures на Comcast.

„Круиз в джунглата“ дебютира едновременно в кината и стрийминг услугата Disney+, където Disney обяви, че филмът е спечелил допълнителни 30 млн. долара. Компанията използва същата стратегия при „Черната вдовица“, който генерира 60 млн. долара от покупки на филма у дома през стрийминг платформата.

Едновременното пускане на продукции в кината и в онлайн платформите донесе главоболия на Disney, когато Скарлет Йохансон, която участва в „Черната вдовица“ заведе дело срещу Disney за нарушаване на договора ѝ, посочвайки, че споразумението я лишава от десетки милиони долари. Disney отговори, че делото е неоснователно и показва „безчувствено пренебрежение към ужасяващите и продължителни глобални последици от пандемията на Covid-19”. Този отговор беше атакуван от агента на Йохансон и от групи за защита на правата на жените в Холивуд.

източник https://www.investor.bg/