Винаги се търси кой е виновен, но никой не търси какъв е проблема, заяви пред БНТ министърът на културата Найден Тодоров. “Виновните ще ги намерим, но ако системата остане същата, въпрос на време е да се появят следващите”, каза още той.
„Би бил интересен отговор ако виновен съм аз, тъй като това са събития от последните 10 години. За съжаление няма как да отговарям за всичко преди мен. За мен е интересно, че винаги търсим кой е виновен, личностите ще ги намери Прокуратурата. Никой не търси какъв е проблемът, който води до всичко това. Виновните ще ги намерим, но ако системата остане същата въпрос на време е да се появят следващите. Този доклад не отговаря на основните въпроси. Вътре открих неща, които не отговарят на истината”, каза министърът.
Тодоров добави, че в докладите има обвинение, с което е разписал одобряването на разходите в Смолян и Разград. Министърът определи това като абсурдно. “Министър никога по никакъв начин не разписва такива неща. Това, което съм разписал вътре са мерките, които да се предприемат за да се спре източването”, категоричен е Тодоров.
“През годините винаги се случват скандали, но никога не ставаше дума за оставка на министър до момента до който аз не поставих въпроса за пълна промяна на системата с готова стратегия и с готов законопроект как това да се предотврати в бъдеще. В разговорът с премиерът не е ставало въпрос за оставки, той ми връчи доклада“, каза още Найден Тодоров.
„В разговорът с премиера не е ставало въпрос за оставки, той ми връчи доклада. Изненадан съм от доста неща. Още днес образуваме дисциплинарен съвет за лицата с доклада, за главния секретар и директора на сценични изкуства“, каза министърът на културата.
Министърът заговори и за раздяла като вариант в крайна сметка, но не каза, че смята да поеме по този път – добави, че „по-скоро искам да проведа реформата“. Повечето хора в министерството са качествени, аз искам да поставя нещата така, че да работят правилно – това е реформата ми, на която се пречи. Проблемът е, че със служебни правителства хоризонтът е кратък и нищо не може да се направи, обобщи той и призова всеки, който е против неговите предложения, да излезе открито и да се аргументира защо.
За Народния театър „Иван Вазов“, Найден Тодоров отговори, че приходите били 3 пъти по-високи от хонорара на Джон Малкович. Според него, датата на „Оръжието и човекът“ е трябвало да бъде променена, не да съвпада с годишнината от Българо-сръбската война, която подпечатва Съединението.
Тодоров заяви и, че одит на Министерството на културата открил нарушения в Националния филмов център – конкретно за връщане на част от разходите, когато става въпрос за филми, реализирани от части субекти (компании). “Говорим за нормативни проблеми, които могат да доведат до финансови загуби, каза Тодоров.
Министърът иска промяна на нормативната база – той се възмути как може да има в комисията по оценка случаи, при които трима от четирима души дават висока оценка, а един – драстично ниска. Нека има две писти за оценка – една за фестивално кино, една за масово, това предлагам, уточни Тодоров.
По думите му, реформата трябва да мине през парламента.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase