Гала-вечер – 50 години Балет „Арабеск“ на 28 май, Държавна опера Стара Загора. От своето създаване през 1967 г. до днес Балет „Арабеск“ се утвърждава като най-престижната съвременна танцова трупа в България.
Днес „Арабеск“ е не просто трупа от световна класа, но и своеобразна школа за изпълнители и хореографи, генератор на идеи, източник на информация за случващото се в света на съвременния танц
През годините на своето съществуване Балет «Арабеск» и неговите артисти са многократни носители на наградите «Кристална лира» на СБМТД, «Златно перо» НА ФМ Класик. 2015 г. Балет «Арабеск» получава наградата на Столична община за ярки постижения в областта на културата, а 2017 г – Грамота за принос в развитието на българската култура от Министерство на културата.
Балет „Арабеск“ ще представи, специално за жителите на Стара Загора, една атрактивна програма, изпълнена с любов, страст, красота, хумор и малко тъга, посветена на 50 годишния юбилей на трупата. В Гала-вечерта ще видите пиеси на български и чужди хореографи от Германия, САЩ, и Обединено Кралство“
Подарете си красива емоция с вдъхновяващото изпълнение на танцьорите на Балет „Арабеск“ на сцената на Старозагорска опера!
„СВОБОДНО РАЗПОЛОЖЕНИ МИСЛИ“
Музика Нилс Фрам, Ламберт, Сократис, Синопулос Квартет, Макс Рихтер
Хореография – Аршак Галумян, Германия
Сценография – Никола Налбантов
Костюми – Яна Саленко
Репетитор – Олеся Пантикина
Изпълнители: Андрея Андонова, Виктория Петрова, Даниела Иванова, Петя Колева
Васил Дипчиков, Стефан Вучев, Филип Миланов
Един спектакъл за Времето, което тече и никога не спира, но и за времето на нашия човешки живот. „Свободно разположени мисли“ улавя моменти от живота на човешкото същество, мъж или жена и за това как времето ги среща. В центъра на сценичното пространство е поставено дърво, но и пясъчен часовник в същото време – един вечен символ и своеобразен модел на Вселената и на човека по принципа на подобието. Спектакълът е абстрактен и дава възможност на публиката да сътвори свои собствени истории.
„ДВОЙНСТВЕНОСТ“
Музика – Астор Пиацола
Хореография – Лиз Лий (Обединено Кралство)
и танцьорите на Балет „Арабеск“
Костюми – Цветанка Петкова Стойнова
Репетитор – Олеся Пантикина
Изпълнява: целият състав на Балет „Арабеск“
Танцьорите на балет “Арабеск” създават „Двойственост“ по стихове на Пабло Неруда, на базата уъркшоп, проведен от британската хореографка Лиз Леа с трупата, както и на собствената си подготовка и натрупан опит. Лиз Лий е моделирала движенията на танцьорите и според нея тяхната отдаденост към нови начини на работа и ентусиазмът им са били истинска радост за нея.
Езикът на творбата съчетава по изключително аткрактивен начин традициите на Изтока и Запада, танца и бойните изкуства.
Това е спектакъл, който трупата танцува с удоволствие и почти без прекъсване повече от 10 години.
„ПЪТЯТ МИ С ТЕБ“
Хореография – Ангелина Гаврилова
Репетитор – Олеся Пантикина
Участват: Елизабет Якимова и Петя Колева
Ще вървим заедно до края, който ще ни настигне във време различно за мен и за теб.
„БЛА, БЛА…“
Музика – Джони Транк и Джус ансамбъл
Хореография – Морис Кози (САЩ)
Репетитор – Олеся Пантикина
Изпълнители: Ангелина Гаврилова Андрея Андонова, Виктория Петрова, Петя Колева
Васил Дипчиков, Стефан Вучов, Филип Миланов
Хореографът Морис Кози превръща хлапашкото безгрижие, младежката свежест, култът да бъдеш готин, coolмодата и веселия непукизъм в ироничен и безжалостен инструмент за разобличаване на късмета да живееш в постпостмодерните времена. Спектакълът е в задъхано, почти шеметно темпо, цветен, пъстър и нахакан
„ДАНЦОН 2“
Музика – Артуро Маркес,
Хореография – Боряна Сечанова
Репетитор – Олеся Пантикина
Изпълняват: Даниела Иванова и Ервин Есен
„Видяхме един оркестър, в който музикантите буквално не докосваха земята. […] И преди всичко видях на всяко едно лице нещо, което винаги съм вярвал, че музиката е – чиста радост. Общуване и радост.“ Сър Саймън Ратъл
Това е музика, която те кара да се обърнеш, да забележиш човека, минаващ покрай теб, да се усмихнеш, да пожелаеш да го докоснеш и да танцуваш…
„ВОДА“
Музика – Йегиш Манукян
Идея и хореография – Филип Миланов
Изпълняват – Константина Ханджиева и Валери Миленков
Тя си проправя път през всичко, оставяйки диря след себе си!
„Вода“ е съвременна танцова миниатюра, чийто обект е личността и нейната лична и интимна среда. Миниатюрата изследва самостоятелното моделиране на индивида – по какъв начин решенията, които взима, за да премине през определени ситуации и условия на физическото пространство, оказват влияние върху вътрешната му среда на възприятия, емоции и усещания.
“КАПКА В ОКЕАНА”
Музика – Добринка Табакова
Хореография – Антъни Мидълтън (Великобритания)
Костюми – Яна Двроецка
Репетитор – Олеся Пантикина
Изпълняват: Даниела Иванова, Петя Колева, Стефка Табакова
“Капка в океана” изследва самотата и празнотата, чувството, че има нещо, което липсва от живота ни.
Хореографът се интересува от парадокса как това чувство на празнота може да бъде толкова дълбоко за всеки индивид, но в забързания хаотичен свят може да изглежда толкова незначително, като капка в океана.
Три танцьора в пространството, всеки от тях затворен в собственото си съществуване, търсят начин да създадат връзки.
„БОЛЕРО“
Музика – Морис Равел
Хореография – Маргарита Арнаудова
Костюми – Мария Трендафилова
Репетитор – Олеся Пантикина
Солисти: Константина Ханджиева, Асен Наков, Васил Дипчиков, Стефан Вучов,
Участват:: Андрея Андонова, Виктория Петрова, Елизабет Якимова, Петя Колева, Стефка Табакова, Теодора Друмева и Валери Миленков, Ервин Есен, Светлозар Тинев, Филип Миланов
«Болеро» носи силно изразена програмност и впечатляваща атмосфера, където балетното движение е стилизирано в ритъма на испанския танц. Заслуга за експресивната колоритност на танца има полифоничността в хореографията на Маргарита Арнаудова.
Това изпълнение в юбилейния 50-ти сезон на Балет „Арабеск“ е нашият дълбок поклон пред нейния оригинален талант.
«БОЛЕРО» е един от емблематичните спектакли на балет «Арабеск», останали в наследство от голямата хореографка и директор на трупата Маргарита Арнаудова. «БОЛЕРО» е от най-играните спектакли, останал в репертоара на балет «Арабеск». Той винаги е присъствал в афиша на балета, когато гостува със свои програми не само в страната, но и почти във всички задгранични турнета. Костюмите на Мария Трендафилова също допринасят за оригиналността и колоритността на спектакъла. Спектакълът е поставен за пръв път през 1987 г